Rolig sak på G!

Saker som jag gjort idag, läs om det intresserar:
Idag är jag helt slutkörd i min kropp då jag spenderat 6,5 timme i stallet. Biggan skulle skos vid 11 tiden och då pratade jag lite med hovslagaren om just att vara hovslagare, att jag funderat på det och hur det är.
Då säger han: ''Men då ska du få prova på! Profa först på att ta av en sko!''. Och jag bara tänkte, fan va kul!
Så han visade mig hur man står, hur man tar av en sko och vad man ska tänka på och jag kan bara säga att det är så mycket svårare än vad det ser ut. SÅ mycket teknik. Jag fick ju såklart börja med bakskon, och fyfan vad jobbigt att stå så, hålla hoven på plats och samtidigt dra av skon på rätt sätt, men det gick rätt bra ändå :D
Sen fick jag även prova på att klippa av sömmarna och raspa hoven efter den fått sko på sig. Biggan fick även två specialskor på framfötterna idag, hovslagaren ville prova dem för att den skon kommer längre bak och är bättre för plattfotade Biggan haha, så slipper hennes tår bli så långa :)
Efter det red jag på stubben och det gick bra. Sen mockade jag och sen började jag även mocka sommarhagarna som det gått i i skommar, på 3 timmar fick jag 5 skottkärror toppfulla med bajs, men bara gjort en halv hage. *Gråter* haha. Dock får jag betalt för detta så det är ju gött :) Har bara 1,5 hagar kvar, lika stora.. SUCKS, vill någon hjälpa mig? (A) Så är ganska mör i kroppen efter idag om man säger så, sjukt jobbigt att mocka hade, fyfan i helvete alltså. Skapligt högt gräs där allt bajs ligger i också.

Den roliga saken som är på G:
Är att jag ska provrida en häst i helgen. Det är hovslagarens häst och han frågade mig om jag ville rida någon mer häst, och det är ju självklart att jag vill! Han sa att han har ett sto som han själv fött upp och är både inriden och inkörd som han vill ska hända något med. Vet inte vad det är för typ av häst men den verkar inte vara så gammal då han sa att hon var inriden och inkörd, då det är körhästar han har. Går allt bra får jag träna och tävla om jag vill och han betalar allt. HUR gött är inte det? Dock bor han ca 3 mil härifrån så det blir bara några gånger i veckan i så fall, men det ska bli sjukt kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0