Dagens

Sov lite för länge idag än vad jag räknat med så dagen har gått ganska fort. Åkte en sväng till Väla för att titta efter vinterjacka och hittaden en snygg som jag kan visa sen.
Sen ikväll har jag klippt Biggan med hjälp av min pappa. Hon skötte sig jättebra och han behövde bara brämsa henne sammalagt typ 5 minuter, om ens det, när jag skulle ta närmast käken och vid öronen, annars behövde vi inte det. Dock så satte jag i bomullstussar i öronen vilket nog också hjälpte henne att vara lugn. Hon fick mycket godis just när det var lite jobbigt för henne så hon blev glad igen :)
Tror också hon gillade min pappa för hon var oväntat lugn och han stod och höll henne hela tiden, klappade och pratade med henne, hon kände väl att han var lugn som en filbunke, tror aldrig jag sett min pappa stressad eller jaga upp sig haha!

Han har berättat många historier om när han jobbade som nödslaktare och handskades med helt galna hästar. Han var den som vågade ta dem värsta och var väldigt proffsig och duktig med djuren. Han berättade innan att han skulle brämsa en häst en gång, den var så stor och stark så när han tog tag om mulen så stegrade sig hästen och pappa följde med upp i luften, haha. Han har också varit nära att blivit sparkad rakt i huvudet, hoven flög precis över axlen på honom. Ja hästar är ganska farliga djur ibland men min pappa är faktiskt duktig på att lugna ner dem!

Såhär såg jag i alla fall ut när jag skulle till Väla. Orkade varken sminka mig eller ta på mig något speciellt, fick bli något enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0