Köp inte Tretorn!

Jag har kanske som ni sett Tretorn Comfort ridstövlar, och dem köpte jag för några år sen för 1500 kr nya.
För några månader sen av nästan ett års flitigt användande så gick den högra dragkedjan sönder, plus några knappar. Så jag hade inte något större val än att lämna in den på lagning för 600 spänn och få dragkedjan utbytt plus två knappar (som de bjöd på). Nu har den vänsta stöveljävlen också gått sönder och jag är INTE speciellt sugen på att laga den för 600 spänn... IGEN!
Så originalkedjorna på stövlarna suger röv. Blir trött på dålig kvalitet, för ridstövlar är väl till för att användas? Och hålla längre än ett år? Plus att det ska vara så jävla dyrt att byta ut dragkedjan. Finns det liksom inget billigare än 600 kr?!

Tur så ska jag till Falsterbo snart och där ska jag titta på ett par riktiga läderstövlar. Dock så vill jag ha något annat att använda till vardags ju, så jag vill antingen laga mina gamla stövlar eller så köper jag bara ett par billiga chaps. Det är ju också något man kan kolla på när man är där nere :) Får hoppas jag hittar något fint!

Särskillt snygga är stövlarna faktiskt inte heller. Har tröttnat på dem helt!

 

Trackback
RSS 2.0