Hej, är en bra början!

Gud vad glad jag blev när jag såg att dressyrmupparna lagt upp bilden jag ritade på en av deras hästar på deras blogg :D

Såg även att en del varit inne här och kikat på min blogg och kommenterat och det är verkligen skitkul! :)
Som ni ser så är jag ingen superbloggare som lägger upp flera inlägg om dagen, hade gärna velat det om jag haft fler folk som kunnat till exempel fota i stallet och när jag rider, så ridbilder blir det lite mer sällan!
Men jag uppdaterar så fort jag har något att skriva om eller visa, så titta gärna in lite då och då så kanske jag har lagt upp något som verkar spännande!

Kan bjuda på ett par bilder från förra veckan då jag longerade Biggan och sedan släppte henne lös så hon fick busa av sig lite :) (Observera att det är första gången hon rör sig på två veckor, så lite mage har hon fått, haha. Och ja, vi drog ner på maten)

Jag provade för första gången att använda mig av chambon då jag inte hade inspänningstyglar i stallet. Tyckte väl att det fungerade hyffsat, hon blev lång och låg men trampade inte under sig så som jag ville. Vikten hamnade istället på bogarna utan att hon fick bakbenen med sig. Så som jag vill att hon ska gå är i en kortare och högre form, då trampar hon under sig bättre för hon är ganska lång av sig naturligt. Dock longerar jag inte så ofta så det gör ingenting, hon fick springa av sig lite i alla fall!

Hon tyckte det var roligare att springa av sig lite och denna bilden är ju klockren, ingen koll på benen för fem öre, istället kör man på i lite korsgalopp :D



Hälsa på de små ponnysarna måste man ju också göra!

Älskar även denna marinblåa outfiten på henne, vilken häst passar inte i den färgen?

Träns - Claridge House
Sadel - Stubben Avalon
Chambon - Vet inte, fick låna den
Schabrak - Lami-Cell
Lindor - Lami-Cell


Kommentarer
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett pannband ♥

SVAR:

Tack för tipsen, han gick lektion innan så jag hann inte sadla om och dra bak sadeln lite... :/ Jag ska verkligen tänka på dom här tipsen sedan, men med just den här ponnyn så kan han knappt fatta galopp och när han väl galopperar så bockar han mest.. Det är svårt att ta tag i problemet eftersom att han går på ridskola och ridlärarna 'orkar' inte bråka med honom enligt dom själva..



/Tova

2012-04-10 @ 15:22:26
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Ronja

Fin blogg.

Jag såg din bild på dressyrmupparna.se och den var sjukt fin!

Besök gärna min blogg om du inte har något att göra!!



Kraam :D

2012-04-10 @ 15:24:25
URL: http://ronjahultman.devote.se
Postat av: Ellen

Väldigt fin häst du har, är den din?

2012-04-10 @ 17:37:52
URL: http://lifewithponnies.blogg.se/
Postat av: J O N S S O N L

SV: Okejokej, tack :)

2012-04-10 @ 17:39:42
URL: http://jonssonl.blogg.se/
Postat av: Ebba

Sv: Okej, har du lust att måla en på min ponny? :D

fina häst du har! :)

2012-04-10 @ 17:58:48
URL: http://noggers.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad fin hon är! Hon passar verkligen urbra i marinblått!

2012-05-01 @ 21:48:23
URL: http://dressyrfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0