Mini renovering

Eftersom mamma har haft penslen i handen ett bra tag nu och gått loss på mer eller mindre halva huset, dvs uterum, möbler, deras sovrum, dörras osv så blev ju jag också sugen på att måla lite på mitt rum.
Dock så har jag ju tapet som jag inte kan göra så mycket med men jag hade innan furutak, furufönster, furudörr, furumöbler osv. Och jag HATAR furu!!! Så jag bestämde mig för att måla om det till vitt. Dock så slänger jag ut alla furumöbler och köper nytt. 

Dock så tänker man ju att det ''bara är att måla taket'', ''bara till att måla fönstret'' och ''bara till att måla alla lister'' osv.. Men det är så mycket mer arbete än vad man tror. Taket tog över 2 timmar att måla en gång (ska målas två) och jag har ungefär bara halva kvar. Fönstret ska målas 3 ggr och färgen tar 16 timmar att torka innan man kan måla igen.. suck.. Sen ska jag måla alla taklister, fönsterlister, golvlister och allt runtom dörren. Själva dörren får mamma måla!

Gillar egentligen inte min tapet men det blir för dyrt och för mycket jobb för att fixa att tex tapetsera om eller göra så man kan ha målade väggar istället. Man får ju hoppas att man flyttar snart..

Här kan man se det som är målat en och det som är målat två gånger. Har som sagt ca halva taket kvar.

Visst är furu äckligt fult?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0