märke hit och märke dit

detta med märkeskläder eller märkes saker över huvud taget. jag hatar det. som dessa kläderna nedan från hunky dory är ju HUR snygga som helst men till ett så sjukt överpris, priset på dessa plagg ligger runt 1500 kr.
vad betalar man för undrar jag? plagget eller märket? man kan ju gissa.. och vem köper det om man nu inte är snor-rik eller som vissa som FÅR pengar av tex en förälder eller annan?! en tjej som jag kan ju bara drömma om dessa kläder om jag nu inte vill köpa ETT plagg i månaden för 1500 kr. inte ens det, kan köpa ett halvt.. 
varför kan inte lite billiga kläder se ut såhär? för det är sååå min stil, fast jag knappt äger ett plagg som ser ut som något av dessa, men vafan jag har ju inte råd!
som sagt så skiter jag fullkomligt i märket på kläder, jag köper för att något är snyggt och det spelar ingen roll om just det plagget är köpt på ullared. som jag läste på en blogg för ett bra tag sen:
''det är så störigt om man ser en snygg tröja tex inne på H&M, för man kan ju inte köpa den för det är ju inget märke på den''! 
vad är det för fel på den personen egentligen? och sen skriver personen också om hur dålig kvalite det är på vissa svindyra märkeskläder, ja då köper ju personen inte plagget för att det är bättre kvalite, nej utan för att det är ett märke (och för att det är snyggt såklart) men inte för att det är bra kvalite på skiten. 
om jag hade överflöd av pengar så skulle jag också köpa såkallade ''märkeskläder'' för att det är SNYGGT, men hade absolut inte slutat handla på tex H&M för det! 

lite plagg man inte skulle tackat nej till precis! loooove


Kommentarer
Postat av: Amanda - Minus 14 kilo

Riktigt fina tröjor! Ååååh!

2011-07-17 @ 19:35:29
URL: http://mycketamanda.blogg.se/
Postat av: Sofia

du är så bra, så bra! håller med dig!!

2011-07-17 @ 21:59:48
URL: http://slkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0