det jag hatar..

är att duscha.. ja det är sant. nu är det ju inte så att bara för att jag hatar att duscha så duschar jag inte. jag duschar en gång om dagen och håret när det behövs vilket blir ca 3 gånger i veckan. 
ett exempel när jag verkligen hatar att duscha är: när man kommer hem från stallet på kvällen, man sätter sig ner för att lugna ner sig efter ett hårt ridpass.. sen är man KÖRD! sen pallar man ju inte resa sig igen men man vet att man MÅSTE duscha eftersom man luktar både häst och svett.. och ibland också hästsvett haha!
jag står ALDRIG i duschen och bara står, så vattnet bara rinner över mig. nej, jag gör alltid något! shamponerar håret, rakar benen eller whatever. när det är klart så går jag ut! det som också är otroligt jobbigt är ju att torka sig, torka håret, tvätta ansiktet och allt dedära möget. jag smörjer aldrig in kroppen längre för jag orkar aldrig, eller nej, det behövs inte! min hud är inte torr för att jag inte smörjer in mig, tvärt om! jag smörjer endast in benen när jag rakat dom. när jag nu pallar..

INTRESSANT va?! haha nej men nu vet ni läget lixom. hatar kanske är ett starkt ord men jag ogillar det! DOCK finns det ju undantag då jag kan stå i duschen och tycka det är skönt med varmt vatten, men det är bara om jag själv är kall :D juste, jag hatar också att duscha i för varmt vatten! DÅ blir huden torr och man kan knappt andas av all denna ånga. så ni vet, ja nu vet ni!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0