Walking Dead

Jag är helt kär. I den splitter nya zombie serien Walking Dead! Jag ÄLSKAR zombies och zombie filmer så detta var rena heaven när den kom ut. Det har kommit ut tre avsnitt och jag har bara sett dom två första och jag säger bara: Varför har ingen gjort zombie serie förens nu?!
Hela serien, effekterna, sminket och skådespeleriet är så jävla bra! Serien har fått sjukt bra betyg, av IMDB har den fått 9.5 av 10 och det är inte dåligt! 

Serien handlar om en man, han är polis och bli skjuten i ett ''uppdrag'' han får. Blir medvetslös och vaknar upp efter någon vecka på sjukhus då det inte finns en ända människa på sjukhuset och allt är förstört. Han hittar massor av lik utanför och undrar ju vafan som hänt. Han börjar genast gå till sitt hus, där han hoppas sin fru och son ska finnas. Och serien handlar just nu om att han ska hitta sin fru och son! Resten får ni se själva!
Början kan ju tyckas vara lite oinspirerat eftersom zombie filmen 28 dagar senare (vilket av eget tycke är en av dom bästa zombiefilmerna som gjorts) börjar med att en man vaknar upp på ett sjukhus och allt är förstört och kaos. Men jag älskar serien ändå! 

Här får ni en mumsbit


Kommentarer
Postat av: L

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH !! var kan man se den? jag älskar också zombiefilmer men är mest rädd för dom .. är skiträdd att det någon dag ska komma nåt virus som gör oss till zombies, som i filmerna .. :/ som i 28 dagar senare! tänk om dom experimenterar med nåt så att ett virus tillverkas o sprids. haha låter löjligt men det är jag asrädd för !

2010-11-15 @ 22:44:48
URL: http://lajzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0