Skitkvalitet

Har fått ganska många komplimanger för mina gula ridbyxor vilket jag blir jätteglad av då jag själv älskar dem! MEN nu första gången jag tvättade dem så tvättade jag dem med blandad färgad tvätt, och vad hände? Jo, byxorna blev missfärgade till en grön/blå/gul nyans och nästan all annan tvätt blev mer eller mindre gult! Tur va hade jag inga fina kläder och nästan bara underkläder men fyfan va lack man blir. Piss kvalitet alltså. Min granne har lika dana ridbyxor och hade hänt samma med hennes tvätt, att allt blivit förstört. 
Så nu hoppas jag kunna färga om mina mindre fina grön/blå/gula ridbyxor gula igen vilket nog kan bli svårt då de är gjorda av 95% bomull och 5% elastan som är ett gummimaterial som gör tyget stretchigt som är svår att färga och få ett jämt resultat...

Använt byxorna 3 gånger och det kanske inte blir några fler gånger. Ganska lack på Hööks kvalitet faktiskt, i alla fall på ridbyxor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0