Jävla helvetes ström..

Innan idag när jag ridit klart skulle jag som vanligt släppa ut Biggan i hagen igen så hände det jag aldrig trode skulle kunna hända!

När jag ska öppna till hagen och släppa ut henne så tar jag den understa tråden, sätter den i den översta, knäpper loss grimskaftet och håller i grimman, öppnar ''grinden'' och släpper ut henne. Enkelt och funkar alltid super.

MEN, nu var det översta handtaget till tråden trasigt så jag får mig en sån JÄVLA stöt som går genom min kropp och över till Biggan.
Jag höll ju i grimman och hon fick troligen stöten rätt i huvudet och jag skriker till av smärta och sen ser jag bara Biggan KUTA iväg! Hon springer ut på vägen helt förskräckt och jag efter henne.
Grejen är ju med ström att det blir värre för den andre som får elen i sig, om man tex står på ett led, så Biggan fick en riktigt rejäl stöt, med gärnskor på fötterna och fuktigt i marken så ja... Starckars lilla hjärtat!

Väl ute på vägen så stannar hon eftersom hästarna i hagen springer till stängslet intill vägen, MEN vill inte bli infångad av mig, av människan som ger stötar. Så hon var rädd för mig och mina händer och jag var ju lika rädd och tänkte bara ''Gode gud, bara hon inte skadar sig'' för jag såg en sopbil lite längre bort... Men jag får i alla fall lungt tag i henne, försöker lugna ner henne men hon blir stressad av mina händer så jag går iväg med henne in på gården. Klappar henne där för att hon ska veta att mina händer inte ger några stötar, men hon är fortfarande nervös och frustar.
När jag sen ska släppa ut henne i hagen igen är hon livrädd och SPRINGER för livet ut i hagen så jag blev helt nerskvätt av vatten och gegga.

Nu är jag sååå nojjig att hon ska bli nervig vid in och utsläpp efter denna hemska upplevelse som det måste varit för henne... Tror aldrig jag sett henne så rädd. Men hon kanske lugnar ner sig och glömmer det? Vi får se, och hoppas att hon inte ska få dåliga minnen av detta. Hade jag fått välja hade jag tagit hela stöten själv!
Nu ska handtaget bytas!!!

Mitt lilla lilla hjärta! <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Hände samma med mig i somras, både ponnyn och jag hoppade till, men som tur var så höll han sig kvar hos mig, så han blev inte så rädd. Läskigt det där!:/

2012-11-27 @ 22:00:17
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0