Soleksem..

Idag när jag var ute och solade så kände jag bara efter ca 5 minuter att det började klia och svida på halsen. Jag bryde mig inte så mycket utan låg kvar en kvart till. När jag kom in såg jag att jag var aldeles röd på halsen och en liten bit ner på bröstet som såg ganska hemskt ut, det var flammigt och lite bukligt. Jag trode ju direkt att jag bränt mig men jag hade solskyddsfaktor på mig och var inte det minsta röd någon annan stans. Jag solade också i förrigår och igår, typ 20 min (med solfaktor) just för att vänja huden vid solen och inte bränna mig. Jag googlade på soleksem och hittade liknande utlag som jag fått, det stod också att det svider och kliar, precis som mitt också gjorde. 

Lagom roligt att man fått eksem också.. Hoppas detta är tillfälligt och inget som kommer varje gång jag visar mig för solen. Har i alla fall smörjt in mig med Dexem, som är för eksem och hudirritationer som ska fungera bra. 

Mitt eksem ser ungefär ut som det området jag ringat in på bilden, sitter på samma ställe fast mitt är större och går ner över bröstet.. Dock så syns det inte så mycket längre utan bara känns, så det är skönt. Slipper alla fråga vafan man har gjort och tror man har bränt sig i solen. (Bild lånad från google)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0