De där med att vara brun

Visst tycker väl alla att det är fint att vara brun? Jag tycker speciellt att brunbrända ben är så jäkla fint! 
Dock så har jag ett typiskt svenne banan pigment och har svårt för att bli så där jättebrun. Det tar lång tid för mig att bygga upp grundbrännan vilket är lite jobbigt. Det som är jobbigt är inte att jag inte blir brun egentligen, utan att jag lätt bränner mig, det är så skönt att vara så pass brun så man slipper oroa sig.. Men vad är det att gråta över? Man kan inte ha allt liksom, sen har jag kanske något andra önskar att de hade istället, man får se det så liksom ;)

Förr kände jag en sorts press på mig att bli brun, för alla andra var så bruna och jag var alltid blekast. Så jag försökte sola så mycket som möjligt för att inte känna mig ''utanför'' och slippa kommentarer som: ''Vad vit du är'' osv.
Men nu bryr jag mig inte. Och om jag är blekast, so be it. Jag är nöjd bara jag inte är likblek liksom, för man känner sig ju alltid fräschare när man har lite färg.

Här är mina ben när dem är som brunast typ. Dock så hade jag INTE velat vara brunare, jag tycker inte det är fin när man är för brun, allt har en gräns liksom. (Kan också säga att bilderna är inte redigerade på något vis för att jag ska se brunare ut, som många faktiskt gör, mixtrar med färgerna.)





Kommentarer
Postat av: emelie

haha jag har aldrig varit i närheten av hur brun du är :P

2012-07-08 @ 13:58:06
URL: http://komkoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0