Ren jävla lycka!

Ja, jag var ju som sagt i Falsterbo igår med några från stallet och det var hur kul som helst :) Vi tittade på hoppningen och jäklar vilka duktiga ryttare och helvete vilka fina hästar!!! Var så kul att se. Och gud vad högt de hoppar, helt sinnessjukt.. 160 ser ut typ som 3 meter.. Haha
Gick och tittade också bland alla stånd med massor av hästsaker men det ända jag köpte var en keps och ett guldigt/mässingfärgat blingpannband. Det var ju finaldag och jag hade förväntat mig att de skulle vara jättebilligt men hittade faktiskt inget spännande till tillräckligt bra pris, kanske är jag lite snål x) Men behövde faktiskt inget speciellt, bara pannbandet :D Ni får se det nästa gång jag och Biggan ska fotas!

När jag vaknade idag var jag så jäkla trött och sur. Hade sovit i nästan 12 timmar för var så trött igår men det kändes som att det inte hjälpt. Kände mig inte alls på hugget för att rida idag men tvingade mig ändå iväg, och vilken TUR att jag gjorde det! För Biggan, som är världens bästa häst, fick mig att sväva av lycka :D 
Vi red på ett gräsfält en bit från stallet och fy FAN va fin hon var! Jag log med hela huvudet när jag red och jävlar vilken känsla det var. Biggan var pigg men lyssnade på mig heeela tiden och var verkligen stadig i formen och jobbade verkligen med hela kroppen. Både hennes trav och galopp var så luftig och det kändes som man flög! 
Hon kunde öka både traven och galoppen och direkt samla sig, ja jag vet inte vad mer jag ska skriva, allt var perfekt, förutom några sparkar för att hon var ganska taggad ;) Men det gör ingenting för allt annat gick så bra!

Gud vad långt det blev men hoppas ni fattar att jag är överlycklig och kommer leva på detta passet ett tag framöver! Dock så trampade Biggan av sig vänstra framskon (hur hon nu lyckades när jag hade boots på henne) så kommer inte kunna rida förrän hovslagaren kommit och slagit på den, hoppas han kan komma så fort som möjligt!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0