Är gult fult?

Är det inte typiskt att precis när man satt sig på hästen och ska rida ut så börjar det regna? Jag hade planerat en lite längre runda idag men det fick bli en kortis. Bättre än inget men jag och Biggan var helt dyngsura när vi kom tillbaka till stallet. Suck.. Det som är jobbigt att rida i regn är att man sen måste putsa sadel och träns, plus att precis allt blir blött, schabrak, padd, benskydd, jag, hästen osv.. Blä för regn.

Inget speciellt har hänt sen sist jag bloggade. Har varit med Marcus större delen av tiden och jag hoppas att han snart vill fota mig och Biggan igen. Får fjäska som fan för han hatar verkligen att följa med mig till stallet och tycker det är tråkigt att fota..
Synd, för jag har redan planerat min och Biggans outfit ;) Haha. För det ska bli GULT! Jag ska ha mina nya gula ridbyxor med mina nya stövlar som har gulddetaljer, vit t-shirt och svart skärp. Sen ska Biggan ha ett ljusgult schabrak med guldpasspoal eller ett vitt schabrak/padd, gula lindor i samma nyans som mina ridbyxor så det kan nog bli ganska coolt :D 
Nu är det bara att hitta ett par gula lindor, alltså lika gula som mina ridbyxor (mega gula). Hööks har haft gula kombinationslindor men vet ej om de har dem kvar. Får åka och titta! Egentligen vill jag ha fleecelindor för jag har aldrig tidigare använt mig av kombinationslindor men det kanske funkar bra det med? 

Aja, nu ska jag duscha och sen åka en sväng in till Hööks och sen vidare till Marcus! Om de inte har på Hööks så ska jag ju till Falsterbo på söndag, kanske man hittar där istället :)

Bjuder på en bild från i vintras. Tycker jag och Biggan har utvecklats sjukt mycket sen dess faktiskt, i alla fall när det gäller ''dressyren'' haha ;)

Kommentarer
Postat av: Gotlands största hästblogg

Hej!
Jag heter Karolina Westberg och driver Gotlands största hästblogg.
Jag har en tävlingsponny som heter Izabell.
För ett år sedan kunde hon inte ens galoppera och nu ska vi debutera LB.

Vi har haft många problem och dom lädde oss till ponnyakuten4 castingen.

Jag har precis blicit sponsrat av ett internationellt företag, så du får läsa om vår resa med kompromisser hit och dit för att få ut så mkt som möjligt av det!

Jag och min ponny och 40 till fick komma till castingen av 1500 sökande.
Vill du läsa mer om äventyret på PA så kan du klicka här:
http://karrowestberg.blogg.se/category/ponnyakuten.html

Annars hoppas jag att du kikar in i min blogg och kanske vill du tillochmed följa mig via bloglovin?
http://www.bloglovin.com/sv/blog/3775770/gotlandsryttare/follow

Ha det BÄST! PUSS/Karro

btw.. GULT ÄR BÄST!

2012-07-13 @ 17:20:32
URL: http://www.karrowestberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0