ny dressyrsadel, check!

kan man ha mer tur? jag hittade denna sadeln på blocket för ett par veckor sen och svarade att jag var intresserad. då bodde denna kvinnan i viken som hade den, alltså otroligt nära för det första! så hon kom till stallet idag vid 10 så vi fick prova den. susanne kände en kvinna som var med och tittade på den som kan dehär med sadlar och den PASSADE! helt sjukt, första sadeln vi provar så passar den. 
både jag och hon provred och hon tyckte den var bra, plus att den låg stilla och fick ett jämt tryck över hela ryggen, inte ett hårstrå hade krökt sig och jag både skritta, trava och galopperade! plus att den var riktigt skön.

dock så hade jag lite mindre otur med mina ridstövlar som gick sönder.. dragkedjan på höger stövel pajjade, plus att en knapp gått sönder på samma stövel OCH på den vänstra. så jag körde upp till väla och lämnade in dem på lagning. 595 kr fattigare.. rena rånet! tur jag fyller år på torsdag!

det är en stubben alavon 17'' och 31 i bomvidd som är ca 5 år gammal och i jättefint skick! älska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0