minusgrader suger!

man märker nu vad bortskämd man blivit av den milda vintern! innan har det ju inte varit några problem att rida i varken padocken eller på grusvägarna då det inte varit hårt, men nu när marken frusit går det knappt att rida någonstans..
jag och en tjej i stallet red ut en lång runda igår, vi kunde bara trava på vissa sträckor på grusvägarna, resten var isigt. frös vi? ehm.. jag kunde knappt gå och skrek när jag hoppade av biggan då mina fötter var som isbitar! när jag kom hem satte jag mig framför brasan och tinade upp mig, och jag skrek så ont det gjorde när mina tår höll på att tina upp.. nej fyfan, inga fler långa skrittrundor för mig..
red i padocken en stund nu ikväll, dock var där också stenfruset så det blev bara skritt och trav! provade att galoppera men det gick inte! funderar på att åka till ett ridhus här i närheten och rida någon/några gånger i veckan. dock vet jag inte vad ridhusavgiften ligger på där, får snacka med folket i stallet! 

vad gör ni när marken är frusen och det inte går att rida ordentligt? (ni som rider haha)



Kommentarer
Postat av: Issa

Vi har exakt samma problem. Vi brukar försöka hålla igång dom genom att skritta, men vi försöker sysselsätta oss, även fast vi bara skrittar. Tex brukar vi göra skänkel vikningar, träna på ställning och jobba med andra lösgörande saker på våran grusväg.

2012-01-27 @ 11:21:24
URL: http://highriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0