Den där hästen

En del har frågat om Biggan är min häst, och nej det är hon inte. Jag är en såkallad ''skötare'' till henne eller vad man nu ska kalla det.
Ägaren betalar allt för henne, stallplats, foder, hovslagare, veterinär och all utrustning som behövs. Vill jag ha något eget som schabrak, träns eller liknande så står jag för det själv, även för träningar. Så jag betalar ingenting för att rida henne, jag har henne nästan som min egna häst, fast gratis.

Jag behöver nästan inte heller göra något stalljobb så som mocka, sätta foder, in och utsläpp, fodring osv. Dock så hjälper jag givetvis till om det behövs. Men ägaren vill själv göra alla stallsysslor som finns, hon tycker det är skönt att vara i stallet och få lite motion av mockningen, hon är bara glad att jag rider hennes häst.
Kan tillägga att ägaren som heter Susanne är 50+ och hästen egentligen var köpt till hennes dotter (för kanske 6 år sen) som jobbar inom sjukvården och har varken tid eller lust att rida längre. Innan jag började rida henne hade hon inte gått på ett år, så de tog emot mig med öppna armar!

Så jag skrattar mig lycklig som har hittat en sån underbar häst med en sån underbar ägare, det kan faktiskt inte bli bättre! Ganska sjukt egentligen hur bra jag har det, för en gångs skull när det gäller hästar.

Lite övrig fakta om mig och Biggan. Jag har ridit henne precis ett år nu, hon är ett halvblod från en väldigt fin stam, kommer dock inte på nu vem hon är från.. Typiskt.. Men, hon är 17 år, eller ja, hon fyller faktiskt 18 nu den 18 april. 
Hon står i ett stall tillsammans med 7 hästar, eller snart 8, vi har fin padock och några kilometer till närmaste ridhus. Jag älskar alla människor i stallet, verkligen, och hur ofta gör man det när det gäller hästmänniskor? Kan tillägga att jag bara har 3 km till stallet vilket är så sjuuukt skönt!

Ja, ren lyx skulle man kunna kalla det ;)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh, vad skönt och kul! Jag har en medryttarhäst som jag rider tre gånger i veckan och sköter om (betalar inget) men så du har är ju typ bästa lösningen om man ej har häst! ;)

2012-04-11 @ 07:48:53
URL: http://lifewithponnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0