snabb, enkel och nyttig frukost

havregrynsgröt. det är vad jag brukar starta min dag med för att det går snabbt, mättar och är så jävla gott!

1. häll upp 2 dl vatten i en skål du kan mikra


2. häll i 1 dl havregryn i vattnet och lite salt (ett kryddmått om man ska vara exakt)


3. sätt skålen i mikron på 650W i 3 minuter. rör om någon gång under tiden


4. nu kan du ha till vad du vill, det jag brukar ha är lite socker, mjölk och min mormors jordgubssylt. vill du vara ännu nyttigare och inte vill ha något socker så häller du på lite bär innan du mikrar gröten, då får du saftiga och varma bär på vilket också är supergott och en aning nyttigare!

Enjoy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0