detta med bett

dedär med bett är ju en hel vetenskap.. jag har bara ridit biggan på tredelat bett men idag ville jag prova något annat för att se hur hon gick. tycker man ska variera mellan bett för hur nyttigt är det att ha samma hela tiden? jag bytade till ett fullcheek och jäklar vilken skillnad, hon var så känslig och fin på det! hon var duktig förövrigt idag också, fick äntligen fram henne i galopp med lite om och men, dock drog hon iväg som en idiot ibland men vafan, det går framåt ju. hon gjorde också ett galoppombyte själv när jag bytade varv för att se om hon skulle byta av i trav men icke. då bytar man själv, duktig pålle! 
hon hade riktigt fin bjudning idag också och var aldrig slö, direkt när jag la skänlen till så ökade hon! hon kunde knappt skritta sen, haha. det går framåt och det är det som är viktigast för mig för nu vet jag att det funkar. 

tredelat bett som biggan trivs bra på


fullcheek bett som jag provade idag, hon trivdes bättre på detta och var mycket känsligare



ska också prova vanligt tvådelat tränsbett och se hur hon funkar på det



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har också velat prova ett fullcheek bett på en av mina för jag tror han kan gå bra på det. Men har bara hittat 2-delat överallt, och tvådelade bett fungerar han inte alls på. Nu rids han med 3-delat tränsbett.



Vet du om fullcheek betten finns i 3-delat..?

2011-06-29 @ 02:16:03
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Man ska egentligen byta bett varannan gång man rider. Det är bra för tänderna och rekommderas utav veterinärer och hästtandläkare

2011-06-30 @ 16:18:00
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0