lite tankar

tänkte skriva lite tankar om träning, mat osv. hur fan ska man hinna träna, hur ska man ha råd och hur ska man ha ork?
när man är arbetslös finns tiden till att träna men inte pengarna. när man jobbar finns pengarna men inte tiden. som för mig just nu, jag jobbar från 6:15 till 15:00, kör till stallet 15:30 och kommer hem någon gång innan 18:00, äter, duschar, sätter mig en stund och sen ska man sova. när ska jag då hinna träna? visst ridning är ju träning men inte tillräckligt känner jag.
jag känner mig äcklig, känner mig pluffsig och småmullig. jag hatar mig själv att jag inte kan motstå massa skit jag egentligen inte ska äta. det går ett tag men sen är det precis som man inte orkar hålla sig borta från allt gott längre.. jag har accepterat min kropp och den är som den är men är fortfarande inte nöjd och det är inte såhär jag vill se ut. men jag tror inte riktigt jag vågar börja träna för har ingen jävla aning om hur jag ska träna, vad jag ska träna eller hur länge osv.. och jag är så jävla feg, speciellt nu när man är så pass gammal och aldrig har gymmat tex. det är ju pinsamt att man inte kan någonting då tycker jag, men så tänker säkert inte andra..

jag ska börja gymma men när vet jag inte. jag ska ju också börja träna med biggan när nu det blir av. allt handlar om pengar, tid och ork. vi får se hur fan det blir..


Kommentarer
Postat av: Ida

Ork borde du ha massor och har du inte det så kommer det på köpet när du väl börjar träna! Mer träning ger mer ork...:) Jag är mkt tröttare nu när jag inte tränar än när jag tränar 2-3 ggr i veckan :) Tiden har du...kan jag jobba, ha ett hem och ta hand om Neo så hinner du ;) Det är bara att ge sig fan på det! Men det är ju klart lite mkt att både rida och gymma...nu när du jobbar på kcentralen så blir det nog tajt ;) Puss på dig sis!

2011-12-02 @ 18:28:17
URL: http://chilisnackan.blogg.se/babymom
Postat av: stephanie

du är ju verkligen inte ens i närheten av att vara småmullig, tycker du har as snygg kropp ju haha.. sen kan de väl vara skönt att känna att man håller igång kondition och muskler, vilket behövs när man rider (rider själv). men du är verkligen INTE mullig, jätte fin :)

2011-12-02 @ 22:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0