Tinnitus?

Har läst runder lite på internet och jag tror jag har tinnitus, dock en mild variant.. Har märkt av innan vid höga ljud att det skorrar i öronen tex när jag hör för hög musik eller porslin skrammel mm. Hör även ibland när det är helt tyst att det tjuter i öronen, dock kommer det och går. Inget direkt jag har ont av men är ofta väldigt ljudkänslig och får lätt ont i öronen och kan då vara störande. Vet dock inte hur jag kan ha fått det..

Dock är det jätteviktigt att skydda hörseln med antingen öronproppar eller hörselskydd! Borde egentligen ha öronproppar när man går ut för fyfan va högt som kan spela ibland på vissa uteställen.. På jobbet har jag alltid hörselskydd, dock hade jag inte det halva dagen idag för vi hade inget att göra och nu hör jag att det piper lite i öronen och jag tror det kan vara på grund av det. Så för guds skull, skydda era öron för jag vet hur jobbigt det kan vara ibland!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tinnitus är verkligen inte nått man vill ha. Hade själv tillfällig efter en konsert. Den varade tack och lova bara en vecka. Sedan dess har jag alltid öronproppar med mig. Så skönt att kunna plugga in dem när man själv tycker att det är för starkt på uteställen, konserter, bio, spinning mm. Skönt om dina öron och använd öronproppar. Man har ju bara två öron.

2010-10-28 @ 19:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0