Micke mus

För en liten stund sen så satt jag här vid datan som vanligt (i vårt vardagsrum) och plötsligt hör jag att något prasslar i en av växterna som står i fönsterkarmen precis brevid mig. Tror först de var vår en katt Tussie för hon brukar alltid sitta och titta ut där bland växterna. Men så tittade jag och såg något kravla runder i växten, såg ut som en padda först men så tittade jag närmare.. Då ser jag att det är en liten mus :D Skitsöt! När jag fick syn på den så ser såklart också vår katt Tussie den och vill ju desperat leka med den, men jag tar upp henne och kallar på mamma som kommer in med två grytlappar på händerna och ska ta musen! Hahaha! Musen kutar runder och upp i gardinen och hoppar sedan ner igen på fönsterkarmen och är jätterädd. Men mamma fick tag på den tillslut och släppte ut den på baksidan vid gärdsgården där den kuttar in och gömmer sig (: Haha
Happy end!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0