Vad ska jag göra?

När jag äntligen får det jag vill och är överlycklig är det alltid något som är fel. Idag red jag Izor (själv) och det gick väl sådär.. Han var svettig och flåsade redan när jag tog in honom från hagen, han kunde verkligen inte stå still i stallet och han var typ helt galen. När jag fått på honom alla saker red jag iväg, pigg som ett jävla svin var han och skulle stanna till hos mig också så mamma och pappa fick se honom men nej, han skulle INTE så still. Han skulle gå, om jag ville stanna så kasta han med benen och till och med reste sig lite. Iväg som fan och jag började jobba honom på grusvägen och han lugnade ner sig och koncentrerade sig, fick honom att trava ordentligt men efter det blev han som galen, reste sig, ville springa iväg, kastade sig överallt men jag hade kontroll men fyfan vad arg jag var på honom. Ägaren hade sagt att han var snäll att rida ut på, jovisst, snäll är han men vafan han reste sig och kunde fan blivit påkörd av bilar. Red förbi ston med föl och han började skrika och bli lite smått galen. Var tvungen att be pappa följa med mig till stallet för att få av honom alla saker, hade kunnat göra det själv men ville ändå ha honom med, för han var verkligen helt galen och svettig. Påväg till stallet kände jag att han gick ojämnt, och pappa sa samma sak, att han haltade på höger fram och inte gick rikigt som han skulle. Han kastade även med huvudet inne i stallet och ibland när jag red och det säger dom är ett tecken på att hästen har ont.. Kollade hans framben, högra benet var aningen lite lite större än det andra. Ska snacka med ägaren.. Men snacka om rent träningspass, ben, mage och armar fick fan jobba!

Är detta en vanlig hingst som inte blivit riden på senaste två månaderna eller en häst som har ont?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0