Hästar får mig att må så jävla bra

Fyfan vad hästar får mig att må bra! När man är i stallet eller rider glömmer man allt annat och bara fokuserar på det man gör, man slappnar av och alla tankar som får en att må dåligt försvinner för en stund. Det känns så jävla härligt och jag vet att jag inte är ensam om att tycka så. 
Varför just jag håller på med hästar är inte för att bli bäst eller att komma långt utan bara för att jag älskar hästar, älskar att rida, älskar att utvecklas och bara må bra! När hästen mår bra så mår jag automatiskt bra. Ibland går det inte alltid så bra eller som man tänkt sig, för hästar är speciella djur, men när man älskar dem så mycket så orkar man ta nya tag fast man ibland vill ge upp för att man annars mår psykiskt dåligt. Hästarna visar mig att jag lever och får mig att vilja kämpa vidare!
Vad skulle jag gjort utan dem?

Du kan fälla mig, sparka mig gul och blå, bryta mina ben, hugga mig i hjärtat, men jag kommer läka, resa mig upp igen med ett leende på läpparna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0