Trampad av 600 kg häst

Ja i förrigår hände det en liten olycka, såklart mitt fel!
Efter jag ridit så brukar jag ofta stretcha Biggan och det gjorde jag denna gången med mina ridstövlar på (brukar annars byta till mina rid/stallskor med stålhätta) och när jag stretchade ena bakbenet drog hon benet ur mitt grepp och satte ner det på min stackars lilla fot.
Jag skrek och Biggan blev jätterädd och kastade sig undan, jag föll ner på golvet och grät (haha). Satt där i säkert 10 minuter och smärtan var olidlig! Grejen var ju att hon satte hela sin tyngd på min fot och sedan flyttade på sig, så ja ca 300 kg häst fick jag på foten. Det är ju därför jag har stålhätteskor men den ända gången man inte har på sig dem så blir man trampad, är det typiskt eller?
Dock är det ingen fara med foten nu, går normalt och har knappt ont, ganska konstigt att det gått över så fort när det gjorde så fruktansvärt ont när hon trampade mig. Men min kropp läker oftast riktigt fort, även om jag är lite klen för smärta så har jag bra läkekött och får sällan blåmärken. Men hade jag inte fått blåmärken av detta hade det fan varit konstigt haha. 

Tidigare har jag blivit trampad av en häst så mina tre tår längst ut blev helt blåa och hade ont i min lilltå i säkert 6 månader efter, antagligen blev det en spricka i den som sedan läkt, det gjorde också jävligt ont!

Tycker själv fötter är ganska äckliga men så här ser det ut två dagar efter, igår var det bara rött och svullet men nu är det både lite svullet och rött/blått/grönt/svart, syns mer i verkligheten då blixten gör bilden så ljus på något vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0