In love with a color

Idag bestämde jag mig för att tona håret då vi fått både el och varmvatten tillbaka. (Vi har varit utan både el och varmvatten i över en vecka då vår varmvattenberedare gick sönder och slog ut hela huset. Den nya varmvattenberedaren kom igår och vi fick varmvatten men forfarande utan ström då den elektrikern som var här inte kunde fixa problemet..? Men idag kom två nya och fixade det. Lycka!)

Tillbaka till toningen. Mitt hår var ganska trist då jag senast tonade håret typ i december och mitt hår var blandat i olika färger och man kunde se min långa utväxt i solljuset, även topparna var ganska ljusa! 
Jag tonade håret i den färgen min frisör först färgat med för längesen, sen köpte jag den själv och har tonat det hemma själv en gång innan och nu är detta min andra gång. Dock hade jag bara i färgen 10 minuter då jag inte ville ha det mörkt utan bara ett snäpp mörkare så det fräschade upp hela håret!

Nu är mitt hår exakt så som jag vill ha det, en kall och fin färg som passar mig perfekt! Nu är det också samma färg som löshåret igen, innan var det egentligen alldeles för ljust.

Toningen är från Goldwell och är en kall brun färg som är köpt på Bellbox. Man kan ha i färgen i 10-25 minuter, har man i det i 25 minuter blir det nästan svart, så man kan verkligen välja hur mörkt man vill ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0