Fin häst

När en häst skallar en kan jag meddela att det känns! Haha..
Precis när jag skulle hämta pållen i hagen så skulle de andra hästarna släppas ner på gräset några timmar så jag höll i Biggan medans de andra hästarna sprang ner. Men Biggan ville ju också med så hon råkade skalla mig, ganska ordentligt! Ont som fan fick jag men det gick över och jag red ett pass på banan.
Så otroligt fint hon gick! Fick en så jäkla fin känska och rytm, både i traven och galoppen. Dock är jag väldigt nöjd med galopparbetet idag då hon verkligen slappnade av, samlade sig och var väldigt fin i munnen. Ibland vill hon gärna hänga sig i bettet, speciellt i galoppen men nu tog hon bara ett fint stöd och bar upp sig själv mycket bättre. 
Även jag känner att jag har förbättrat min ridning, min sits och framförallt mina händer! 
Vi hoppade också ett sockerbitshinder, alltså ett minilitet, bara för att hon skulle få ha lite kul. Och det uppskattade hon :)

Hoppas att jag kan få med mig någon att fota oss nu snart så ni kan få se! Ska även bli roligt för mig att se hur det ser ut på bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0