finaste hästen!

igår var sandra med mig i stallet och hjälpte mig lite med biggan, hon red även henne och gav mig lite tips! vi såg sen på bilderna vilken skillnad det är på biggan när hon går i vänster och höger varv, hon har lite svårare för höger men inget man direkt känner jättemycket när man rider men som visar sig mer på bilder! dock har ju de flesta hästar ett varv som är svårare, men det är bara massa träning som gäller. både jag och biggan har mycket att träna på, men det är roligt, har man mål och kan bara bli bättre och bättre!

pappa lärde mig också igår hur man kopplar på/av och kör/backar med hästtransport! det gick jättebra och är inte så svårt bara man inte tänker så mycket. för ska nämligen köra till ridhuset med sandra på onsdag, och då ska jag ha min nya lami-cell outfit till biggan och jag själv ska ha min nya väst :D fin fint!

här går hon i vänster varv






och här går hon i höger!



Kommentarer
Postat av: Tove

Fin häst!

2012-02-06 @ 15:52:27
URL: http://granaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0