trött häst och trött ryttare!

innan ikväll red jag ett hårt pass på banan med bommar på volt och sockerbits hinder, just för att träna på avståndsbedömning!
det gick rätt bra, dock behövs det träning, träning och träning, men det är bara kul :D biggan tyckte också det var skitkul och kunde nog sprungit tills hon stupat haha. det märks att hon gillar att hoppa för man behöver verkligen inte använda skänklen för att driva fram henne, framåtbjudningen har hon redan där!
jag längtar tills jag ska börja träna på riktigt uppe i kullabygden. en tjej som har två ponnysar i stallet tränar där uppe för en tjej som heter maria och hon tycker hon är skitbra, biggan har dessutom blivit tränad av henne innan så det är ju lite kul. 
jag har nämnligen planer på att tävla lite till nästa år, när jag och biggan (speciellt jag) har blivit lite duktigare :)

längtar också tills biggan ska klippas, ska få numret till en tjej som kommer ut och klipper henne, men när jag får det numret av biggans ägare får vi se..

finaste och absolut bästa hästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0