those lips

okej nu ska jag berätta om två tillfällen på resan i asien vad som hände med mina läppar!

detta är det konstigaste jag varit med om i hela mitt liv. kommer inte riktigt ihåg när detta hände men vi var på en flygplats. jag hade somnat på väntestolarna där inne och sen när jag vaknade för vi skulle gå på planet så gjorde min underläpp jätteont. jag kände att högra sidan av min underläpp var otroligt svullen och det kändes som en stor stenhård boll fanns inuti min läpp, och den gjorde verkligen jätteont! jag hade inte tillgång till spegel för att se hur stor den var men när jag kom på planet och gick in på toan fick jag nästan en chock. det såg ut som jag förstorat halva underläppen för den var alldeles glansig, lite röd och så otroligt svullen för huden på läppen var så jäkla spänd! detta höll bara i sig någon dag tror jag men jag hade svårt att äta för den gjorde så jävla ont och pratade till och med lite konstigt när den var som störst. men sen bara försvann den.
jag och marcus spekulerade om att en mygga kanske bitit mig på läppen men ofta lixom? men det mest konstiga var att det hänt när jag sov.. svaret kommer jag aldrig få ändå men riktigt skumt
(på bilden syns det inte så mycket men det såg helt galet ut i verkligheten. jämför med bilden under så ser man skillnaden)



en annan sak jag heller aldrig varit med om men som kanske de flesta har är att få blåsor på läpparna. detta hände när jag solade i lite för stark sol utan något solskydd på läpparna! dock köpte jag det direkt sen efter och aldrig fått det igen. men lite läskigt var det, och det såg inte så jäkla trevligt ut heller.. haha
(ingen jättebra bild men man ser att jag har blåsor på båda sidor på överläppen)


någon som varit med om något av detta? hade varit roligt att veta :D



Kommentarer
Postat av: ebba

Hejsan!!
Jag hittade detta inlägget när jag sökte lite på google. Men jag har fått liknande blåsor på överläppen efter sol, hur lång tid tog det tills blåsorna la sig?
Tacksam för svar!!!
Kram.

Svar: Hej. Kommer inte ihåg då det var över 2 år sen nu men tror inte det tog mer än en dag. Kanske två. Var försiktig i solen och glöm inte solskydd till läpparna, så som jag gjorde! Kram
Malin Andreasson

2013-06-06 @ 19:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0