en bättre dag

(vill du inte läsa hästsnack så hoppa över stycket nedan)
idag har jag inte gjort så mycket mer än att vara i stallet. biggan ville som vanligt inte gå in, men då tog jag in båda de andra hästarna och då såg hon ut som en ledsen valp vid grinden och ville in ;) haha stackare då. 
jag klippte svansen och manen på henne och nu ser hon ut som en häst haha, svansen var sliten och släpade nästan i marken och lika så manen, inte att den släpade i marken men var väldigt sliten haha..
jag provade också dressyrsadlen och den är något liten i sätet för mig, måste vara en 16 eller 16,5 tum i sätet för jag fick precis plats med röven i den men den var dock inte obekväm eller kändes för trång för att inte gå att rida i. kändes skönt med att få en bättre sits och nå åt ordentligt jämfört med hoppsadlen. 
hon var ganska pigg idag och det uppskattades men gjorde en och annan bockning när jag skulle fatta den första galoppen och var lite grinig men fick fram henne sen och det fick hyffsat, gick lite för fort ibland men får träna på att få ihop henne. traven gick bättre idag än sist jag red faktiskt, hon hade jättefin bjudning och travade på fint, och då tränade jag även på att rida utan stigbyglar vilket jag ska göra nu så mycket som möjligt! kändes så mycket bättre idag, jag kände mig avslappnad och fick inte ont någonstans pga spänningar. sandra som hjälpte mig för någon dag sen sa att jag spänner axlar och nacke och får fel vinkel i armarna, plus att mina händer gärna vrids så det ser ut som jag cyklar, men jag tänkte mycket på hur jag red idag och det hjälpte verkligen för nu har jag inte ont någonstans. dock får jag säkert träningsverk imorgon för galoppen var inte att leka med, fyfan vad man fick jobba, även i traven ;) så gott!

NOG med hästsnack. eller nja nästan. imorgon ska jag upp på väla, till apoteket och köpa några tabletter mot pollen och testa och se om det hjälper. ska också till hööks för måste ha nya stallskor (med stålhätta) måste även ha ridhandskar för jag har slarvat bort mina gamla, och ett nytt dressyrspö så det kommer gå åt lite pengar imorgon.. ajaj det svider redan haha.

nej nu har det blivit mycket text dessa dagarna! men det kommer upp en dagens outfit eller liknande imorgon!

bjuder på en bild på bästaste sandra och berta som jag tog häromdagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0